Creatief, inspirerend en attent: een mooie cocktail wat Odilia de perfecte persoon maakt voor haar werk bij Kinderopvang Zien. Zo bedenkt ze binnen een handomdraai een leuk idee voor de inrichting van één van de ateliers en grijpt ze iedere kans aan om de kinderen te laten verwonderen. Dat doet ze eigenlijk niet alleen voor de kinderen, maar ook een klein beetje voor haarzelf. Odilia vindt het namelijk prachtig om de wondere wereld te ontdekken waarin kinderen leven. “Kinderen leven in een wereld waar alles mogelijk is. Door je onwetend tegenover hen op te stellen, ontdek je die magische wereld en leer je de kinderen en al hun talen heel goed kennen. Wanneer je de kinderen goed kent, weet je ook hoe je hen kunt stimuleren in hun ontdekkingstocht”. In haar werk enthousiasmeert Odilia haar collega’s op de werkvloer om hetzelfde te doen. Bovendien luistert ze niet alleen naar de verhalen van de kinderen, maar ook naar die van de medewerkers. “Iedereen heeft zijn of haar eigen verhaal, karakter en manier van werken. Mijn collega’s leren niet alleen van mij, maar ik leer juist ook heel veel van hen. Dit is één van de vele redenen dat ik iedere dag met veel plezier naar mijn werk ga”.
Odilia heeft een goed gevulde rugtas met kennis en ervaring, die goed van pas komt binnen haar functie. Zo werkte ze voorheen in de kraamzorg, volgde ze een kunstopleiding, zette ze als vrijwilliger een peutergroep op bij haar in de buurt, ging ze op studiereis naar Reggio Emilia in Italië én volgde ze de opleiding tot pedagogisch coach en beleidsmedewerker. Kortom; ze is van alle markten thuis. Als assistent manager kwaliteit en pedagogiek is Odilia verantwoordelijk voor het waarborgen van de visie van Zien en de kwaliteit van de zorg voor de kinderen. Samen met Sanne, manager kwaliteit en pedagogiek, zorgt ze ervoor dat de visie terugkomt binnen alle facetten van de kinderopvang; zowel op de groep als in de communicatie met ouders als binnen het management. Ook bewaakt ze de kwaliteit van de zorg voor de kinderen, bijvoorbeeld door materiaal en speelgoed te controleren en door de pedagogisch begeleiders waar nodig te ondersteunen. Odilia wil de kinderen meegeven dat ze de wereld op hun eigen manier en eigen tempo mogen ontdekken. “Dat doe ik door samen met het team zoveel mogelijk gelegenheden te creëren waarin zij kennis kunnen maken met alle aspecten uit het leven”.